WhatsApp Image 2026-05-13 at 10.22.34 (2)

Welkom bij Begeman’s

Waar we een 740-jarige familietraditie voortzetten met passie en ambacht

Wie zijn wij?

image

Bij Begeman’s Barista’s is koffie meer dan een warm drankje; het is hét moment voor verbinding. Of het nu gaat om een zakelijk evenement, een romantische bruiloft of een gezellige bijeenkomst: onze professionele barista’s tillen de sfeer op uw locatie naar een hoger niveau.

De heerlijke geur van versgemalen bonen (een melange van bonen uit Peru, centraal Amerika en Oeganda) uit onze stijlvolle oldtimer koffiefoodtrucks (zoals onze unieke Vespa, Citroën HY of bakfiets) verwelkomt uw gasten direct. Wij werken uitsluitend met gastvrije barista’s en de beste LaCimbali machines voor een gegarandeerde topkwaliteit koffie- en theespecialiteiten. Wij regelen alles van de opbouw tot de decoratie, zodat u en uw gasten alleen maar onbezorgd hoeven te genieten.

Team

Onze reis vanuit Begatal naar Groningen

  • 683368573_18359247586226266_183226184518409811_n

    De oorsprong in Begatal

    De familie Begemann (toen nog De Bege) vestigde zich zo’n 740 jaar geleden op de plek die nog steeds de bakermat van onze tradities vormt. De kennis over het land en de productie van eerlijke voedingsmiddelen werd van generatie op generatie doorgegeven. Het stammhof wordt vandaag de dag nog steeds geleid door de oudste Begemann.

  • WhatsApp Image 2026-06-02 at 13.11.07

    In de late 17e eeuw waagde mijn voorvader de sprong naar Westerstede, waarna Oltman Derks Begemann koers zette naar het Groningse Slochteren. Met de Hollandse verhuizing kreeg de naam een update naar Begeman. In Slochteren werd de grond bewerkt en na de oorlog ontstond loonbedrijf Begeman’s van Derk Begeman. De ‘s’ in onze naam is een eerbetoon aan het bedrijf van onze overgrootvader.

  • Image-e1717699398520

    De start van Begeman’s

    Vandaag de dag staat Marc Reinolt Begeman, de 23e generatie, aan het roer. Zijn ondernemersavontuur begon al op 16-jarige leeftijd met de oprichting van Begeman’s. Dit was het fundament voor wat nu de Begeman’s Groep is: een verzameling van vier gespecialiseerde cateringbedrijven.

    Wat ons verbindt, is een glasheldere visie op kwaliteit:

    Kwaliteit en Beleving: Elk van onze bedrijven hanteert de standaard dat de kwaliteit van het product altijd in balans moet zijn met de geboden beleving.
    Passie en Ambacht: Wij koesteren onze kernwaarden met de vakkennis die al honderden jaren in onze familie huist.
    Familiaire Samenwerking: De band met onze oorsprong in Duitsland is nog altijd sterk. Op het oorspronkelijke stammhof, waar de oudste vakwerkschuur uit 1575 nog steeds staat, worden hoogwaardige dranken zoals gins, whisky’s en secco’s afgevuld die wij met trots schenken.
    Wij geloven in de kracht van het ambacht. Niet omdat het moet, maar omdat het in ons DNA zit.
    Deze ambacht, passie en kennis zetten wij binnen de bedrijven van Begeman’s om tot smaakvolle ervaringen op locaties in de Noordelijke provincies van Nederland. Samen met een getalenteerd team van 23 heren en dames.

    Heb jij onze BeGINman al geproefd?

    BeGINman
WhatsApp Image 2025-06-18 at 11.28.29 (1)
WhatsApp Image 2026-05-13 at 10.22.33 (3)
WhatsApp Image 2026-05-13 at 10.22.33
WhatsApp Image 2026-05-13 at 10.22.34 (6)
WhatsApp Image 2026-05-13 at 10.22.35

Dit vinden onze klanten

Wij zijn zo blij dat we voor Begeman's hebben gekozen voor onze bruiloft. Alles was tot in de puntjes geregeld en precies zo als we voor ogen hadden. Alles wat we bedachten of vroegen kon geregeld worden. De decoratie was echt in een woord wauw!
Chantal
We gaven een tuinfeest in festivalsfeer. Wat een succes. Alles tot in de puntjes geregeld, geen stress. Leuk en gezellig personeel. Marc denkt goed mee. Lekkere hapjes en heerlijke wijn. Een aanrader!
Emma
DGS Events heeft ons feest tot in de puntjes verzorgd. Het overleg met Marc Begeman over de invulling van feest en buffet was prettig en aan al onze wensen kon worden voldaan. Het buffet was heerlijk en van hoge kwaliteit!! Iedereen heeft er van genoten!!
Janny
Alles goed geregeld. Top kwaliteit vlees, salades en heel veel complimenten gehad over dat alles zo goed was! Zeker aan te raden. Heerlijk eten, uitstekend voor feestjes en uitstekende waarde!
Lamain
Alles goed geregeld. Top kwaliteit vlees, salades en heel veel complimenten gehad over dat alles zo goed was! Zeker aan te raden. Heerlijk eten, uitstekend voor feestjes en uitstekende waarde!
E de Groot